Regulamin hotelowy – Hotel Mona Lisa Wellness & Spa
W trosce o zapewnienie Państwu spokojnego i bezpiecznego pobytu w Naszym Hotelu prosimy o zapoznanie się i przestrzeganie poniższego regulaminu.
- Państwa Opiekunem, doradcą oraz udzielającym wszelkich informacji związanych z pobytem jest Recepcja Hotelowa.
- Pokoje w hotelu wynajmowane są na doby.
- Doba hotelowa trwa od godz. 15:00 do godz. 11:00 dnia następnego.
- Jeśli Gość nie określił czasu pobytu wynajmując pokój – przyjmuje się, że pokój został wynajęty na dobę.
- Życzenia przedłużenia pobytu Gość hotelowy powinien zgłosić do godz. 10:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju. Będzie ono spełnione w miarę istniejących możliwości.
- Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet jeśli nie upłynął termin najmu pokoju.
- Osoby niezameldowane w hotelu mogą przebywać w pokoju hotelowym od godz. 7:00 do 22.00
- Hotel ma obowiązek zapewnić:
- warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa;
- bezpieczeństwo pobytu, w tym: bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu;
- profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w hotelu;
- sprzątanie pokoju (w poniedziałek, środę i piątek) i wykonywanie niezbędnych napraw urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie.
- Na życzenie Gościa hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
- udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą;
- przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych w czasie pobytu Gościa w hotelu;
- Odpowiedzialność hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia kosztowności, pieniędzy, papierów wartościowych, przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest ograniczona, o ile przedmioty te nie zostały zdeponowane w recepcji.
- W hotelu obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godz. 22:00 do godz. 7:00 dnia następnego.
- Zachowanie Gości i osób korzystających z usług hotelu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tą zasadę.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi.
- Gość hotelowy ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych hotelu powstałe z jego winy lub winy odwiedzających go osób.
- W całym hotelu poza wyznaczonym do tego miejscem (również na balkonach) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych oraz papierosów elektronicznych.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach hotelowych grzałek i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju.
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju hotelowym będą odsyłane na koszt odbiorcy na adres wskazany przez Gościa. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji Hotel przechowa te przedmioty przez 3 miesiące.
- Wybrane obszary Hotelu są monitorowane.
- Gość hotelowy, którego pobyt trwa dłużej niż jedną dobę zobowiązany jest do zapłaty opłaty uzdrowiskowej według obowiązujących stawek.
- Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Hotel Mona Lisa Sp. z o.o., Lwowska 1, 78-106 Kołobrzeg, NIP 113 309 35 38.
- Dane osobowe przechowywane są i przetwarzane przez Hotel na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – RODO
Postępowanie w przypadku pożaru
Alarm pożarowy sygnalizowany jest sygnałem dźwiękowym. Alarm ten jest wywołany automatycznie z chwilą wykrycia pożaru przez system sygnalizacji pożarowej.
- W razie zauważenia ognia i/lub dymu należy:
- zachować spokój,
- niezwłocznie zawiadomić służby hotelu informując o miejscu, gdzie pożar/dym wystąpił oraz dokładnie opisać zdarzenie (Recepcja: tel. 600 lub +48 723 977 770)
- stosować się do poleceń personelu hotelu, który jest w tym zakresie odpowiednio przeszkolony. W przypadku ewakuacji należy korzystać jedynie z klatek schodowych i schodzić do poziomu 0 (recepcja).
- Informacje ogólne na temat ewakuacji:
- W przypadku alarmu udaj się w stronę wyjścia ewakuacyjnego.
- Nie wracaj po swoje osobiste rzeczy.
- Informacja o drodze ewakuacyjnej jest umieszczona na ścianie w każdym miejscu w hotelu – idź nią do najbliższego wyjścia!
- Zawsze używaj schodów – nie windy!
- Nie biegaj, ale poruszaj się szybko!
- Ostrzegaj wszystkich przed bezpośrednim zagrożeniem!
- Czołgaj się, jeśli jest dym i użyj ochrony, kładąc mokry materiał na ustach – aby łatwiej oddychać.
- Dotknij drzwi, zanim otworzysz – za nimi może być ogień!
- Zamknij za sobą drzwi i okna – aby zatrzymać pożar!
- Idź do punktu zbiórki i zostań tam!
- Nie wracaj do budynku, dopóki nie uzyskasz jasnych informacji, że jest bezpieczny!
- Sprawdź, czy wszyscy członkowie zespołu są z Tobą – jeśli nie, zgłoś to!
- Ewakuacja jest zakończona, gdy wszyscy Goście i członkowie zespołu zostaną policzeni w miejscu zbiórki!
Regulamin Parkingu
- Jest integralną częścią hotelu, stanowi jego własność i jest przeznaczony dla Gości hotelu.
- Jest niestrzeżony, monitorowany, płatny według obowiązującego cennika.
- Użytkownik pojazdu wyraża zgodę na warunki przedstawione w niniejszym regulaminie i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
- W następstwie zawarcia umowy przedmiotem przechowywania jest wyłącznie sam samochód oraz rzeczy stanowiące jego fabryczne wyposażenie.
- Wjeżdżając na parking należy obowiązkowo zgłosić ten fakt w recepcji celem zawarcia z hotelem umowy przekazania pojazdu.
- Użytkownik pojazdu zobowiązany jest do jego zabezpieczenia przed dostaniem się do wnętrza osób niepowołanych (dokładnego sprawdzenia zamknięcia pojazdu) oraz stosowania zainstalowanych w pojeździe systemów zabezpieczeń.
- Użytkownik pojazdu jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania o zaistnieniu szkody w pojeździe, nie później jednak niż przed opuszczeniem parkingu.
- W trosce o bezpieczeństwo Naszych Gości, osobom w stanie nietrzeźwym lub takim, których stan wskazuje na spożycie alkoholu, obsługa może odmówić przyjęcia na parking.
- Na terenie parkingu, dróg dojazdowych i wewnętrznych, obowiązują przepisy ustawy prawo o ruchu drogowym oraz maksymalna prędkość do 10 km/h.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z nieprzestrzegania przez korzystającego z parkingu postanowień niniejszego regulaminu.
Regulamin Gabinetów Kosmetycznych
- Spa to strefa ciszy i relaksu, prosimy o jej przestrzeganie.
- Zalecamy dokonywanie rezerwacji zabiegów z wyprzedzeniem, by zapewnić Państwu dogodny termin. Zachęcamy do wcześniejszego kontaktu z recepcją.
- Prosimy o przybycie na zabieg ok. 5 min przed rozpoczęciem. Zachęcamy do skorzystania z krótkiego prysznica przed przybyciem na zabieg, aby ciało było przygotowane do zabiegów pielęgnacyjnych.
- Prosimy o przybywanie do SPA bez kosztowności i biżuterii. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za zgubione elementy biżuterii.
- Dbając o pełen relaks i odprężenie Gości przebywających w SPA, prosimy aby telefony komórkowe zostały wyłączone lub wyciszone przed wejściem do strefy SPA.
- Z pełnego wachlarza zabiegów mogą korzystać Goście w wieku powyżej 16 lat.
- Hotel zastrzega sobie prawo do skrócenia czasu zabiegu w przypadku spóźnienia Gościa na zabieg.
- Rozumiemy, że plany mogą ulec zmianie, dlatego też istnieje możliwość anulacji zabiegu na 4 godziny przed jego rozpoczęciem bez ponoszenia kosztów. Jeżeli anulacja nastąpi w czasie krótszym niż 4 godziny przed rozpoczęciem zabiegu lub nie zostanie on odwołany zastrzegamy sobie prawo do obciążenia Państwa 100 % wartości zabiegu.
- Osoby będące pod wpływem alkoholu oraz środków odurzających nie mogą korzystać z zabiegów.
Regulamin Basenu
- Przed wejściem na teren basenu, należy zapoznać się z obowiązującym regulaminem.
- Uznaje się, że każda osoba przebywająca na terenie basenu zapoznała się z postanowieniami niniejszego regulaminu i zobowiązuje się do bezwzględnego jego przestrzegania.
- Basen czynny jest codziennie w godzinach od 8.00 do 22.00.
- Osoby korzystające z pływalni są zobowiązane do bezwzględnego przestrzegania zaleceń ratowników i instruktorów prowadzących zajęcia zorganizowane.
- Osoby naruszające porządek publiczny, przepisy regulaminu, nie stosujące się do zaleceń ratowników i obsługi mogą zostać wyproszone z terenu pływalni
- Z basenu mogą korzystać:
- Goście hotelu,
- dzieci i młodzież poniżej 16 roku życia wyłącznie pod stałą opieką osób dorosłych,
- osoby niepełnosprawne, wymagające bezpośredniej opieki oraz osoby ze skłonnościami do ataków, skurczów mięśni – przebywają na basenie tylko z pełnoletnim opiekunem, rehabilitantem, po wcześniejszej konsultacji ze swoim lekarzem lub na własną odpowiedzialność.
- Osoby znajdujące się w złym stanie zdrowia, sprawności bądź samopoczucia, a także kobiety w ciąży, powinny korzystać z basenu i jego urządzeń ze szczególną ostrożnością, stosownie do ich stanu zdrowia.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu do strefy basenowej osobom:
- których stan wskazuje na spożycie alkoholu, będących pod wpływem narkotyków lub innych środków odurzających,
- z zewnętrznymi oznakami uszkodzeń skóry, trudno gojącymi się ranami, z chorobami skóry, padaczką, zaburzeniami równowagi,
- których zachowanie może stanowić zagrożenie dla otoczenia,
- których stan higieny odbiega od ogólnie przyjętych norm,
- dzieci do lat 3 bez pieluszek wodoodpornych.
- Wejście na teren basenu tylko w obuwiu zamiennym (klapki basenowe) oraz stroju kąpielowym.
- Każdy użytkownik basenu przed wejściem do wody zobowiązany jest do starannego umycia ciała pod prysznicem oraz dezynfekcji stóp.
- Na basenie należy zachować porządek i ciszę.
- Wszystkich użytkowników pływalni obowiązuje bezwzględny zakaz: skakania do wody z rozbiegu, biegania, pozostawiania dzieci bez opieki dorosłego, wprowadzania wózków dla dzieci, wprowadzania lub wnoszenia zwierząt, wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych, zachowywania się w sposób powodujący zagrożenie bezpieczeństwa pozostałych osób na pływalni.
- Basen nie jest dozorowany przez ratownika. Natomiast za zachowanie i bezpieczeństwo dzieci korzystających z pływalni odpowiadają ich rodzice (opiekunowie).
- Hotel nie odpowiada za wypadki i zdarzenia wynikające z nie przestrzegania niniejszego regulaminu.
- Za zanieczyszczenie basenu, osoba obciążona zostanie sankcją finansową w wysokości: basen rekreacyjny: 1 000 zł
- Na terenie basenu obowiązuje całkowity zakaz palenia.
- Korzystający z pływalni ponosi odpowiedzialność materialną za dokonane zniszczenia bądź uszkodzenia sprzętu lub wyposażenia.
- Należy informować Recepcję o zauważonym niebezpieczeństwie lub wypadku na terenie basenu.
Regulamin korzystania z sauny
- Godziny działania sauny: codziennie w godz. od 14.30 do 22:00
- Prawo do samodzielnego korzystania z sauny mają Goście, którzy ukończyli 18 lat.
- Dzieci i osoby niepełnoletnie mogą korzystać z sauny tylko pod opieką dorosłych.
- Gość zobowiązany jest do zapoznania się z zasadami metodycznymi korzystania z sauny.
Wejście do sauny jest dozwolone wyłącznie z ręcznikiem. - Do poprawnego saunowania należy przestrzeganie poniższych zasad, z którymi obowiązkowo należy się zapoznać:
- Przed wejściem do sauny powinniśmy:
nie objadać się, nie jeść obfitego posiłku na 2 godziny przed, rozebrać się do naga, owinąć ręcznikiem oraz zdjąć wszelką biżuterię, zegarek i inne ozdoby z ciała, gdyż mogą stać się przyczyną poparzeń ciała. całe ciało dokładnie umyć pod prysznicem wodą i mydłem oraz dokładnie wytrzeć do sucha, zdjąć klapki. - Podczas przebywania w pomieszczeniu sauny suchej powinniśmy:
dobrać ławkę do swoich potrzeb oraz możliwości, najlepiej zaczynając od najniższej, a kończąc na najwyższej, owinąć się w ręcznik tak, aby jak największa powierzchnia ciała była wystawiona na działanie temperatury i wilgoci, usiąść i trzymać nogi na wysokości tułowia lub położyć się na ławie, podłożyć ręcznik pod każdą część ciała mającą kontakt z drewnem sauny, kontrolować czas, aby nie przebywać w saunie dłużej niż 15 minut, na chwilę przed wyjściem z sauny usiąść, jeśli leżeliśmy. - Po wyjściu z pomieszczenia sauny powinniśmy:
spłukać pot z ciała pod ciepłą wodą, schłodzić ciało biorąc zimny prysznic, pamiętając o tym, że schładzanie rozpoczynamy od części ciała, najbardziej oddalonych od serca, dopiero na końcu zalecane jest schładzanie karku i głowy, wypocząć minimum tyle czasu ile przebywało się w saunie, najlepiej w pozycji leżącej, uzupełnić płyny, nie podejmować wysiłku fizycznego. - W kabinach saun zabrania się stosowania własnych olejków zapachowo- eterycznych i innych środków.
- Urządzenia mieszczące się w saunie powinny być wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem, wyłącznie jako forma odnowy biologicznej. Nie wolno niszczyć wyposażenia i zanieczyszczać kabin sauny oraz natrysków.
- Gość jest zobowiązany do stosownego, kulturalnego zachowania się.
- Goście, których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub środków odurzających, będą wypraszani.
- Sauna jest strefą ciszy i spokoju, nie wnosimy telefonów komórkowych i nie rozmawiamy na głos.